غفلت قدیمی

پیام قرآن کریم:
"اموال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نکند"
"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُلْهِکُمْ أَمْوَالُکُمْ وَلَا أَوْلَادُکُمْ عَن ذِکْرِ اللَّهِ وَمَن یَفْعَلْ ذَٰلِکَ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْخَاسِرُون"َ
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اموال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نکند! و کسانی که چنین کنند، زیانکارانند.(سوره منافقون 9)
توضیح آیه:
از آن رو که یکی از عوامل مهمّ نفاق،حبّ دنیا و علاقه افراطی به اموال و فرزندان است،این آیه،مؤمنان را از چنین علاقه ای باز می دارد.اموال و اولاد،از مواهب الهی هستند؛ولی تا آنجا که از آنها در راه خدا و برای نیل به سعادت کمک گرفته شود؛امّا اگر علاقه افراطی به آنها سدّی در میان انسان و خدا ایجاد کند،بزرگ ترین بلا محسوب می شوند.
در حدیثی از امام باقر (ع) این معنا به روشن ترین وجه ترسیم شده است؛آنجا که می فرماید:"دو گرگ درنده در یک گلّه بی چوپان که یکی در اول گلّه و دیگری در آخر آن باشد،آن قدر ضرر نمی زنند که مال پرستی و جاه طلبی به دین مؤمن ضرر می رساند."

اثبات حقانیت شیعه در یک دقیقه با سه آیه قرآن


تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه و سنی نبود . رهبر همه پیامبر بود . بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ، امام احمد حنبل ، ابو حنیفه ،امام مالک و امام شافعی ...اولا : ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ، قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمه اهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ )یطهرکم یعنی معصومند . هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست . نه شیعه گفته نه سنی .
دوما : اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند . اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند . قرآن می فرماید “و السابقون السابقون اولئک المقربون ” (واقعه ۱۰و۱۱)
سوما : تمام اهل بیت شهید شدند ،اما حتی یکی از علماء اهل سنت سیلی هم نخوردند . قرآن می فرماید : “فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما ” (نساء 
ادامه مطلب ...

بخشش .....

"روزی مرد فقیری از بزرگی  سوال کرد "چرا من اینقدر فقیر هستم؟
بودا پاسخ داد: چونکه تو یادنگرفته ای که بخشش کنی

مرد پاسخ داد : من چیزی ندارم که بتوانم از آن بخشش کنم
بودا پاسخ داد: چرا! محدود چیزهایی داری ....

یک صورت که میتوانی لبخند بر آن داشته باشی
یک دهان که می توانی از دیگران تمجید کنی
یک قلب که می توانی بروی دیگران بگشایی
چشمانی که میتوانی با آنها به دیگران با نیات خوب نگاه کنی
یک بدن که با آن می توانی به دیگران کمک کنی .
در واقع هیچ یک از ما هرگز فقیر نیست. فقر واقعی فقر روحی ست..

امر بمعروف زیبا

مانور فرهنگی بچه حزب اللهی ها در بالاشهر
 http://www.farhangnews.ir/content/135512